• Az online pénztárgép mobil internetszolgáltatásával kapcsolatos kérdések (Mobil-Adat)

    Fel kell-e mondanom a h?ségnyilatkozatomat meglév? szolgáltatómmal?
    Nem, mert a szolgáltatás különálló SIM chip-pel m?ködik, mely nem érinti az Ön meglév? el?fizetéseit.

    Használhatom a telefonomon már meglév? adat el?fizetésemet is?
    Nem, mert a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.

    Meglév? pénztárgépem átalakítható-e úgy, hogy megfeleljen a jogszabályoknak?
    Elképzelhet?, ez ügyben az Ön pénztárgépének gyártója, forgalmazója tud információt adni.

    Mit tegyek, ha a pénztárgépem pincehelyiségben van, ahol még mobiltelefon lefedettség sincs?
    Küls? antenna elhelyezésével oldható meg ez a probléma.

    Mit tegyek, ha a határ közelében lakom?
    A pénztárgépbe épített SIM chip jelenleg csak a hazai mobilszolgáltatók hálózatán bonyolít adatforgalmat, így nem kell magas roaming költségekkel számolnia egy esetleges, külföldi szolgáltató hálózatára történ? véletlen felcsatlakozás következtében.

    Meddig kell lecserélnem a pénztárgépemet?
    Err?l az érvényes jogszabályok rendelkeznek. Lásd törvényi szabályozás.

    Hol vásárolhatok a jogszabályoknak megfelel? pénztárgépet?
    Online a www.fiscatpenztargep.hu weboldalon, vagy az ott található elérhet?ségeink bármelyikén keresztül.

    Vezetékes internetkapcsolattal már rendelkezik a vállalkozásom. Ezt használhatom-e?
    Sajnos nem, mivel a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.

    Mi alapján d?l el, hogy melyik csomagra kell el?fizetnem?
    Amennyiben Önnek önálló pénztárgépe(i) van(nak), úgy a Kiskasszadíjcsomagra van szüksége a pénztárgép(ek)hez, ha PC alapú, hálózatba kapcsolt pénztárgéppe(kke)l rendelkezik, úgy a PC kassza díjcsomag szükséges.

    Használhatom-e internetezésre is a Mobil Adat Kft. szolgáltatását?
    Nem.

    Szüneteltethet?-e a szolgáltatás?
    Igen. A szüneteltetés iránti igényét az El?fizet? írásban, postai úton, tértivevényes vagy ajánlott levéllel jelezheti a Szolgáltató felé (cím: 1037 Budapest, Montevideó u. 3/b. III/1.), kizárólag a Szolgáltató erre a célra rendszeresített formanyomtatványnak igénybe vételével (a formanyomtatvány letölthet? a Szolgáltató weboldalán: www.mobil-adat.hu).

    Milyen iratok szükségesek a szerz?déskötéshez?
    Aláírási címpéldány, személyi igazolvány, továbbá a pénztárgép azonosítója.

    Hol tudok szerz?dést kötni?
    Pénztárgép forgalmazó partnereinknél vagy a Mobil Adat Kft. irodájában.

    Kell-e túlforgalmazási díjat fizetni?
    Nem kell túlforgalmazási díjat fizetni.

    A megszemélyesítést követ?en mikortól használható a pénztárgép?
    Az automatikus provisioning rendszer alkalmazásával a pénztárgép a megszemélyesítést és az El?fizet?i Szerz?dések megkötését követ?en azonnal használható. A megszemélyesítést követ? 7 napon belül meg kell kötni az adatkommunikációs szerz?dést, ennek hiányában a szolgáltatás felfüggesztésre kerülhet. A felfüggesztett szolgáltatásokat a NAV ellen?rzi és büntetheti.

    Egyedi mentesség esetén kell-e havi díjat fizetni?
    Egyedi mentesség esetén nem kell havi díjat fizetni. A Rendelet alapján annak a pénztárgép üzemeltet?nek, aki mentességet kapott az online adatkommunikáció alól a NAV-tól, El?fizet?i Szerz?dést kell kötnie a Szolgáltatóval. A mentességet a pénztárgép üzemeltet?jének a NAV-tól kapott engedéllyel kell igazolnia a Szolgáltató felé. A pénztárgép üzemeltet?jének legkés?bb a mentesség id?tartamának lejárta napján El?fizet?i Szerz?dést kell kötnie.

    Mennyi ideig lehet szüneteltetni az el?fizetést?
    Legalább 1 hónapig, maximum 12 hónapig.

    Fizetésnél milyen adatot kell megadni a közlemény rovatban?
    Nagyon fontos, hogy a közlemény rovat informatív legyen a beazonosítás érdekében. Minden kedves ügyfelünk El?fizet?i szerz?dése, és számlája is tartalmazza az ügyfél azonosítót, ami elengedhetetlen a beazonosításhoz. Ennek hiányában nem tudjuk jóváírni a befizetett összeget.

    Van-e negyedéves, féléves, vagy éves fizetési mód? Lehet-e utalni egyszerre nagyobb összeget?
    Lehet választani negyedéves, féléves vagy éves fizetési módot. A számla a választott id?szakról mindig a naptári negyedév, félév, vagy év els? hónapjában készül. Utalható egyszerre nagyobb összeg, ami jóváírásra kerül az ügyfélfolyószámlán. A túlfizetés a számlán a Havi egyenlegértesít? résznél követhet? nyomon. Az összeg ebben az esetben negatív el?leggel fog mutatkozni, hiszen fizetési kötelezettség nem áll fenn.

    Hol található meg a telefonos pin kód?
    Az El?fizet?i Szerz?dés els? oldalán találhatóak a bejelentkezéshez szükséges adatok, mint ügyfél azonosító, telefonos PIN kód, Webcare jelszó.

    Mi a szüneteltetésb?l való visszakapcsolás módja?
    Az erre vonatkozó kérelmet az El?fizet? írásban, postai úton, tértivevényes vagy ajánlott levéllel a Szolgáltató kizárólag erre a célra rendszeresített formanyomtatványának (a formanyomtatvány letölthet? a Szolgáltató weboldalán: www.mobil-adat.hu) a Szolgáltató részére történ? megküldésével, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán történ? telefonos bejelentés útján jelezheti a Szolgáltató felé. Írásbeli kérelem esetén a kérelemben – az erre rendszeresített formanyomtatványon – az El?fizet? köteles megjelölni a visszaaktiválás dátumát, amely nem lehet el?bbi, mint a kérelem Szolgáltató részére történ? kézbesítését követ? 15. (tizenötödik) nap, illetve telefonon a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jogosult a visszaaktiválást bejelenteni legalább a kérelmezett dátumot megel?z? 15. (tizenötödik) napig.

    Ha nem kapott szerz?dést, vagy nincs meg, akkor mi a teend?je?
    Ha m?köd? pénztárgéppel rendelkezik, de az Önt kiszolgáló szerviz nem készített egyedi El?fizet?i Szerz?dést, akkor azonnal vegye fel a kapcsolatot a szervizével, vagy ügyfélszolgálatunkkal! Az egyes pénztárgéptípusok szervizlistája megtalálható honlapunkon. Az aktuális El?fizet?i Szerz?dés megtekinthet? a honlap dokumentumtárjában. Bármilyen nem? ügyintézéshez szükséges az egyedi, hat számjegyb?l álló ügyfél azonosító, ami a szerz?désen, és a számlánkon is megtalálható. Ennek hiányában az ügyfélszolgálattal történ? egyeztetés segít a beazonosításban.

  • Kinek kötelez? pénztárgépet használni?

    Az online pénztárgép használatára kötelezettek körét az NGM rendelete határozza meg. Eszerint az alábbi tevékenységi kör szerint m?köd? üzleteknek kötelez? a pénztárgép használata:

    (TEÁOR szám szerinti sorrendben)

    47 Kiskereskedelem (kivéve: gépjárm?, motorkerékpár)
    471 Nem szakosodott bolti vegyes kiskereskedelem
    4711 Élelmiszer jelleg? bolti vegyes kiskereskedelem
    4719 Iparcikk jelleg? bolti vegyes kiskereskedelem
    472 Élelmiszer-, ital-, dohányáru kiskereskedelme
    4721 Zöldség, gyümölcs kiskereskedelme
    4722 Hús-, húsáru kiskereskedelme
    4723 Hal kiskereskedelme
    4724 Kenyér-, pékáru-, édesség-kiskereskedelem
    4725 Ital-kiskereskedelem
    4726 Dohányáru-kiskereskedelem
    4729 Egyéb élelmiszer-kiskereskedelem
    473 Gépjárm? üzemanyag-kiskereskedelem
    474 Információs, híradás-technikai termék kiskereskedelme
    4741 Számítógép, periféria, szoftver kiskereskedelme
    4742 Telekommunikációs termék kiskereskedelme
    4743 Audio-, videoberendezés kiskereskedelme
    475 Egyéb háztartási cikk kiskereskedelme
    4751 Textil-kiskereskedelem
    4752 Vasáru-, festék-, üveg-kiskereskedelem
    4753 Takaró, sz?nyeg, fal-, padlóburkoló kiskereskedelme
    4754 Villamos háztartási készülék kiskereskedelme
    4759 Bútor, világítási eszköz, egyéb háztartási cikk kiskereskedelme
    476 Kulturális, szabadid?s cikk bolti kiskereskedelme
    4761 Könyv-kiskereskedelem
    4762 Újság-, papíráru-kiskereskedelem
    4763 Zene-, videofelvétel kiskereskedelme
    4764 Sportszer-kiskereskedelem
    4765 Játék-kiskereskedelem
    477 Egyéb m.n.s. áru kiskereskedelme
    4771 Ruházat kiskereskedelem
    4772 Lábbeli-, b?ráru-kiskereskedelem
    4773 Gyógyszer-kiskereskedelem
    4774 Gyógyászati termék kiskereskedelme
    4775 Illatszer-kiskereskedelem
    4776 Dísznövény, vet?mag, m?trágya, hobbiállat-eledel kiskereskedelme
    4777 Óra-, ékszer-kiskereskedelem
    4778 Egyéb m.n.s. új áru kiskereskedelme
    4779 Használtcikk bolti kiskereskedelme
    478 Piaci kiskereskedelem
    4781 Élelmiszer, ital, dohányáru piaci kiskereskedelme
    4782 Textil, ruházat, lábbeli piaci kiskereskedelme
    4789 Egyéb áruk piaci kiskereskedelme
    479 Nem bolti, piaci kiskereskedelem
    4791 Csomagküld?, internetes kiskereskedelem
    4799 Egyéb nem bolti, piaci kiskereskedelem
    551 Szállodai szolgáltatás
    5510 Szállodai szolgáltatás
    552 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás
    5520 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás
    553 Kempingszolgáltatás
    5530 Kempingszolgáltatás
    56 Vendéglátás
    561 Éttermi, mozgó vendéglátás
    563 Italszolgáltatás
    5630 Italszolgáltatás
    771 Gépjárm?kölcsönzés
    7711 Személygépjárm? kölcsönzése
    7712 Gépjárm?kölcsönzés (3,5 tonna fölött)
    772 Személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése
    7721 Szabadid?s, sporteszköz kölcsönzése
    7722 Videokazetta, lemez kölcsönzése
    7729 Egyéb személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése
    7733 Irodagép kölcsönzése (beleértve: számítógép)
    951 Számítógép, kommunikációs eszköz javítása
    9511 Számítógép, -periféria javítása
    9512 Kommunikációs eszköz javítása
    952 Személyi, háztartási cikk javítása
    9521 Szórakoztatóelektronikai cikk javítása
    9522 Háztartási gép, háztartási, kerti eszköz javítása
    9523 Lábbeli, egyéb b?ráru javítása
    9524 Bútor, lakberendezési tárgy javítása
    9525 Óra-, ékszerjavítás
    9529 Egyéb személyi-, háztartási cikk javítása

    (A rendelet utolsó módosítása a gyógyszertárak számára is kötelez?vé tette a pénztárgép használatát.)

     

    Az NGM 2016.03.25-én módosította a pénztárgépek használatára kötelezettek körét, miszerint 2016. szeptember 30.-tól az alábbi b?vült körnek kötelez?:

    Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel eleget tenni kötelezettek köre 2016.09.30.-tól

    1. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:
    2. a) a gyógyszertárak,
    3. b) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR 08
    4. a 45.20 szerinti gépjárm?-javítási, karbantartási
    5. a 45.32 szerinti gépjárm?alkatrész-kiskereskedelemi,
    6. a 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási,
    7. a 47.1-47.7 és 47.91 szerinti kiskereskedelmi,
    8. az 56.1 és 56.3 szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtási),
    9. az 55.1-55.3 szerinti szálláshely-szolgáltatási (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatási),
    10. a 77.1-77.2 és 77.33 szerinti kölcsönzési,
    11. 86.10 szerinti fekv?beteg-ellátási tevékenységb?l kizárólag plasztikai sebészeti,
    12. 93.29 szerinti m.n.s. egyéb szórakoztatási, szabadid?s tevékenységb?l kizárólag táncteremi, diszkó m?ködtetési,
    13. a 95.1-95.2 szerinti javítási,
    14. 96.01 szerinti textil, sz?rme mosási, tisztítási tevékenységb?l kizárólag mindenfajta ruházat (beleértve a sz?rmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási,
    15. 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási, és
    16. 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási

    tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt, kivéve:

    1. ba) a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
    2. bb) a csomagküld? kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítást végz? üzlete, bemutatóterme,
    3. bc) az ipari – kivéve élelmiszeripari – tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termel? és értékesít? tevékenységét ugyanabban a helyiségben folytatja,
    4. bd) a termel?i borkimérés,
    5. be) az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében,

    c) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 46.2-46.7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.

  • Mi az a pénztárgép üzembe helyezési kód? Hogyan igényelhetek PTGREG kódot?
    Az új online pénztárgépek megvásárlását és a kiskasszák Adóügyi Ellen?rz? Egységének a cseréjét be kell jelentenie az adóhatóságnak.
    Ehhez egy nyomtatványt, a PTGREG ?rlapot kell kitölteni és eljuttatni a hatósághoz. Az adatlapot és a kitöltését segít? szoftvert megtalálhatja az NAV honlapján, ha erre a linkre kattint, de a szükséges iratokat az adóhatóság ügyfélszolgálatain is kiadják.
    Az ?rlapot, ha elektronikus adóbevallásra kötelezett az ügyfélkapun keresztül, egyébként pedig postai úton kell továbbítania.
    A NAV a digitális formában küldött bejelentésekre öt-, a postai úton továbbítottakra pedig nyolc napon belül válaszol. Egy 16 jegy? számsort fognak elküldeni Önnek, ez a pénztárgép üzembe helyezési kód.
    A számsort a pénztárgép szervizének kell majd átadnia ahhoz, hogy üzembe tudják helyezni a pénztárgépét, vagy ki tudják cserélni, a meglév? készüléke AEE egységét. Az üzembe helyezési kód igénylésének módjáról ide kattintva töltheti le a NAV tájékoztatóját.
  • Tulajdonosváltás vagy használt pénztárgép vásárlás, mire érdemes figyelni?

    A pénztárgép és az adóhatóság szerverei közötti adatkommunikációt biztosító eszköz, az Adóügyi Ellen?rz? Egység az online pénztárgépek legdrágább alkatrésze, az átlagos vételára nettó 60 és 90 ezer forint között van.

    Az eszközt akkor nem kell kicserélni, ha b?vül egy cég tevékenységi köre, más ÁFA körbe tartozó termékeket kezd el forgalmazni, vagy új székhelye lesz. Ezeket a változásokat elegend? bejelenteni az adóhatóságnál.
    Abban az esetben viszont, ha megváltozik a készülék tulajdonosa, a csere elkerülhetetlen, ezért a használt pénztárgépek ára nem jelent?sen alacsonyabb, mint az új modelleké.
    Ha ennek ellenére is egy ilyen készülék vásárlása mellett dönt, javasoljuk, hogy ellen?rizze a készülék akkumulátorát, mivel az alkatrész várható élettartama szinte sohasem haladja meg a 2-3 évet. Emellett mindenképpen érdekl?djön a kiválasztott pénztárgép AEE egységének áráról.
    Emellett vizsgálja meg azt is, hogy a kiválasztott típus szerepel–e a forgalmazási engedéllyel rendelkez? pénztárgépek aktuális listáján. Ha nem, akkor ugyanis el?fordulhat, hogy nem tud majd a jogszabályi el?írásoknak megfelel? nyugtákat készíteni a segítségével.
  • Pénztárgépnapló. Minden amit tudnia kell.

    A pénztárgépnaplót a készülékét üzembe helyez? szerviz adja át önnek az üzembe helyezés során. A nyomtatvány meg?rzése minden pénztárgép tulajdonos számára kötelez?, az adóhatóság vonatkozó rendelete a füzet tárolásának és kitöltésének a módját is részletesen szabályozza.

    A naplót abban az üzlethelyiségben kell tartania, ahol a pénztárgépét üzemelteti. A nyomtatványt abban az esetben is meg kell ?riznie, ha eladja a készülékét. Használt pénztárgép vásárlás esetén, a készüléket üzembe helyez? szerviznek új naplót kell kiállítania.

    A gépnaplóban egyebek mellett a pénztárgép hibáit, a meghibásodás dátumát, a cserekészülékek adatait és az éves felülvizsgálat id?pontját kell rögzíteni. Ezeknek a bejegyzéseknek egy részét Önnek, egy másik részét pedig a készülékét javító szerviznek kell elkészíteni.

    Az általunk forgalmazott pénztárgépek naplójában egyértelm?en jelezzük azokat a mez?ket, melyeket Önnek kell kitöltenie. Javasoljuk hogy, ha meghibásodik a készüléke azonnal rögzítse a nyomtatvány megfelel? helyén, hogy mi történt, mivel ezzel, több kés?bbi kellemetlenségt?l is megkímélheti magát. A naplóvezetésr?l további információkat találhat ebben a NAV által kiadott útmutatóban.

  • Kötelez? éves felülvizsgálat! Ne felejtse el.

    Az éves felülvizsgálat annak ellen?rzése, hogy a készüléke az el?írásoknak megfelel?en m?ködik –e. A vizsgálatot minden online pénztárgépen el kell végezni.

    Az els? ellen?rzést az üzembe helyezést követ?en, legkés?bb egy éven belül kell megrendelnie. Az ezt követ? vizsgálatokra is évente kell sort keríteni; két ellen?rzés között nem telhet el ennél hosszabb id?.

    A felülvizsgálatot csak a NAV nyilvántartásában szerepl? személyek, vagy szervizek végezhetik el. A jogosultságot a munka megkezdése el?tt a m?szerész igazolvány és a plombanyomó felmutatásával kell bizonyítaniuk az ellen?rzést végz? szakembereknek.

    Az éves felülvizsgálta során egyebek mellett a készülék bizonylatain szerepl? adatok valódiságát és a készülékház bontatlanságát ellen?rzik. Emellett megbizonyosodnak arról, hogy a készülékben található AEE megfelel?en m?ködik és a legfrissebb szoftververziót használja, valamint, ha szükséges akkumulátort cserélnek az egységben.

    A vizsgálatot követ?en leplombálják a készülékét, feljegyzik a pénztárgépnaplóban az ellen?rzés id?pontját és átadnak Önnek egy adatlapot.

    Az éves felülvizsgálatot cégünk budapesti pénztárgép szervizében is megrendelheti, ha ide kattint. Az éves felülvizsgálatról további információkat az adóhatóság témával kapcsolatos közleményében.

  • Szállítás

    Minden megrendelés esetén a pénztárnál a webshop felajánlja a kiszállítást. Ez kétféle lehet:

    • Kiszállítás el?re utalással
    • Kiszállítás utánvéttel

    Mindkét szállítás egységesen 1500 Ft, ezt a webshop hozzáadja a megrendelésnél mikor a szállítás opciót kiválasztja.

    Raktáron lév? termékek esetén a megrendelést/fizetést követ?en 1 munkanapon belül összekészítjük és feladjuk a megrendelt termékeket.