Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem min?sül írásbeli szerz?désnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop m?ködésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerül? kérdések esetén a megadott elérhet?ségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.fiscatpenztargep.hu/) és aldomainjein történ?

jogviszonyokra terjed ki.

1.    SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

A szolgáltató neve: Euro-Duplex Korlátolt Felel?sség? Társaság

A szolgáltató székhelye: 1133 Kecskemét, Szolnoki út 33.

A szolgáltató elérhet?sége, az igénybe vev?kkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt

elektronikus levelezési címe: info@fiscatpenztargep.hu

Cégjegyzékszáma: 03-09-104948

Adószáma: 11423656-2-03

Telefonszáma: +36 1 359 6760

Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban…

A szerz?dés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

Prior Kft.

6000 Kecskemét, Szolnoki út 33.

Telefon: 06-76-504-154

E-mail: prior@priorkft.hu

2.    ALAPVET? RENDELKEZÉSEK:

2.1.    A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar

jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvr?l szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az

elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefügg? szolgáltatások egyes

kérdéseir?l szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti

szerz?dések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, vonatkozó rendelkezéseire. A

vonatkozó jogszabályok kötelez? rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2.    A jelen Szabályzat 2015. július 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató

jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése el?tt 11

(tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk

nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3.     Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak

tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a

Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelez?nek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a

feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

2.4.    Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon

megjelen? tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelen? tartalmak

vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató

írásos hozzájárulása nélkül.

3.    REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

3.1.    Felhasználó a weboldalon történ? vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

3.2.    Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció

során megadott valótlan, vagy más személyhez köthet? adatok esetén a létrejöv? elektronikus szerz?dés

semmis. Szolgáltató kizárja felel?sségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.3.    A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethet? szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminem? felel?sség nem terheli.

3.4.    A Szolgáltatót nem terheli felel?sség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy

az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhet?vé válik.

4.    MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

4.1.    A megjelenített termékek kizárólag online rendelhet?k meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített

árak forintban értend?k, tartalmazzák a törvényben el?írt áfát (nettó+áfa=bruttó), azonban nem tartalmazzák a

beszerelés és a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.2.    Szolgáltató a termékek árai változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a honlapon való

megjelenéssel egyidej?leg lép hatályba.

4.3.    A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvez?tlenül nem befolyásolja, azok a

megrendeléskori értéken kerülnek értékesítésre.

4.4.    A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekr?l fotót jelenít

meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.

Nem vállalunk felel?sséget a webshopban megjelen? kép és a termék tényleges kinézete miatti különböz?ség

miatt.

4.5.    Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes kör?en tájékoztatja Felhasználókat az

akcióról.

4.6.    Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös

tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelent?sen

eltér?, esetleg rendszerhiba miatt megjelen? “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a

terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történ? szállítást, amelynek ismeretében az

Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.7.    Hibás ár esetén esetben felt?n? értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között,

amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvr?l szóló 2013. évi V.

törvény (Ptk.) alapján a szerz?dés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.

Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerz?déses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát

kölcsönösen és egybehangzóan kifejez? nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött

szerz?désr?l, amelyekb?l jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt

megrendelés semmis szerz?désnek tekintend?.

5.    RENDELÉS MENETE

5.1.    Felhasználó a regisztrációját követ?en bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is

megkezdheti a vásárlást.

5.2.    Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3.    Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár

tartalmát a „kosár” linkre kattintva.

5.4.    Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása”

gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellen?rzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A

„törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.

5.5.    Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a

következ?k:

5.5.1.    Fizetési módok:

Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb

helyen történ? átvételkor: Az áru átvételekor történ? fizetés választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató

üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát

készpénzben. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehet?ség.

Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehet?ség van arra,

hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek)

átvételekor.

Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára

3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történ? jóváírását követ?en a Felhasználó

jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történ? átvételére. Hagyományos (8 napos) átutalást csak a

Szolgáltató szerz?dött partnerei választhatnak.

Figyelem! Pénztárgép a honlapon csak el?re utalással vásárolható! Ha más terméket is vásárol a pénztárgéppel

együtt a Felhasználó, akkor azok is el?re utalással fizetend?k!  További speciális szabályok a pénztárgép-

vásárlásról a 6. fejezetben!

5.5.2.    Szállítási költség:

A szállítási költség a megrendelt termék(ek) súlyától függ, annak pontos összegér?l el?zetesen, a megrendelés

folyamata alatt egyedileg tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót.

5.6.    Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a

jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vev?t az

új adatokról. A vev? ezt követ?en még egyszer meger?sítheti a megrendelést, vagy lehet?ség van arra, hogy

bármely fél elálljon a szerz?dést?l.

5.7.    A fizetend? végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget

tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár el?tt

megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyz?könyv felvételét

kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyz?könyv nélküli reklamációt Szolgáltató

nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-18 óra közötti id?szakban.

5.8.    Az adatok megadását követ?en Felhasználó a ”Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni

megrendelését, el?tte azonban még egyszer ellen?rizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a

megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

5.9.    Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása el?tt minden esetben vissza

tud lépni az el?z? fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

5.10.    Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követ?en visszaigazolást kap. Amennyiben e

visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldését?l számított, a szolgáltatás jellegét?l függ? elvárható

határid?n belül, de legkés?bb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati

kötöttség vagy szerz?déses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor

tekintend? a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhet?vé

válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felel?sségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg id?ben,

mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely

telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

6.    A PÉNZTÁRGÉPEK RENDELÉSÉRE VONATKOZÓ SPECIÁLIS SZABÁLYOK

(eBev megrendelés és/vagy Állami támogatás esetén)

6.1.    Szolgáltató a nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére kötelezett adóalanyoknak a

pénztárgép jogszabályban meghatározott, online kapcsolatra képes, adóügyi ellen?rzési egységgel rendelkez?

pénztárgépre való 2013. évi cseréjéhez nyújtott támogatásról, valamint ezzel és az online kapcsolatra képes,

adóügyi ellen?rzési egységgel rendelkez? pénztárgép bevezetésével összefüggésben egyes miniszteri

rendeletek módosításáról szóló 48/2013. és 50/2013 (XI.15.) NGM rendeletben foglalt rendelkezések szerint

végzi szolgáltatási tevékenységét.

6.2.    Szolgáltató rögzíti, hogy a Felhasználó által az NGM rendelet alapján igénybe vett támogatás lehívására

vonatkozó szabályok szerint tesz eleget szolgáltatási és számlázási kötelezettségének.

6.3.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy az NGM rendelet alapján megrendelt pénztárgépek értékesítésére

csak akkor kerülhet sor, ha a Felhasználó a beszerzéskor a támogatás igénylésére jogosító egyedi kódot

Szolgáltatónak átadja. Szolgáltató az ekként megrendelt pénztárgépet csak azt követ?en értékesíti Felhasználó

felé, ha a támogatás igénylésére jogosító egyedi kód érvényességét az állami adóhatóság internetes honlapján

elérhet? elektronikus lekérdez? felületen keresztül leellen?rizte és a kód érvényes.

6.4.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a támogatás igénylésére jogosító egyedi kód

érvénytelen vagy az ellen?rzés során kiderül, hogy az nem létez? kód, úgy Szolgáltató a pénztárgépet a teljes,

az NGM rendelet szerinti támogatással nem csökkentett vételáron értékesíti Felhasználó felé.

6.5.    A Szolgáltató a NAV internetes portálján keresztül leadott Felhasználói megrendeléseket a

Szolgáltatóhoz való beérkezést követ? 2 munkanapon belül elektronikus formában igazolja vissza a

Felhasználó felé.

6.6.    A Szolgáltató által kiküldött visszaigazolással a Felek között akkor jön létre a szerz?dés, amikor a

Felhasználó a visszaigazolás aláírt példányát 2 napon belül a Szolgáltató felé visszaküldi.  Szolgáltató ezen

visszaigazolásában rögzíti a megrendelés f?bb adatait (Szolgáltató, Felhasználó adatai, megrendelés adatai,

figyelmeztetések). A Szolgáltató a visszaigazolásban feltünteti a Felhasználói megrendelésben megrendelt

pénztárgép típust.

6.7.    Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Felhasználó által megrendelt géptípus helyett – azonos

specifikációkkal rendelkez? – helyettesít?, és értékesítési árban megegyez? vagy kedvez?bb árral rendelkez?

típust szolgáltasson.

6.8.    Amennyiben Felhasználó a visszaigazolás átvételét a visszaigazolás Szolgáltatói elküldését követ? 2

nap elteltével sem igazolja vissza, vagy a Felhasználói elfogadás ezen id?tartamon belül nem érkezik meg a

Szolgáltatóhoz, úgy a Felhasználói akaratot akként kell értelmezni, hogy Felhasználó a visszaigazolásban

foglaltakat elfogadta.

6.9.    Amennyiben a Felhasználói megrendelésre a Felhasználó felé a Szolgáltatótól 3 munkanapon belül nem

érkezik meg a visszaigazolás, akkor azt úgy kell tekinteni, hogy a Szolgáltató a Felhasználó megrendelését

nem fogadta be, ezáltal a Felhasználó bárminem? kötelezettsége minden további feltétel és a Szolgáltatóval

szembeni igényérvényesítés nélkül, automatikusan megsz?nik.

6.10.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy a megrendelés, ezáltal a Szolgáltató és a Felhasználó közötti

jogviszony és a szerz?dés az azt követ? napon hatályosul, illet?leg kezd?dik meg a Szolgáltatói teljesítés,

hogy Felhasználó a részére elektronikusan elküldött díjbekér?n szerepl? el?leg/teljes vételár összeget a

megadott bankszámlára elutalta/ befizette.

6.11.    A fentebb rögzített határid?kbe a munkaszüneti napok ideje nem számít be.

6.12.    Szolgáltató az így létrejött szerz?déseket iktatja, és annak létrejöttét követ? 8 évig ?rzi.

6.13.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy az el?leg átutalását követ?en történt Felhasználói megrendelés-

lemondás esetében a már átutalt el?leget meghiúsulási kötbér címén Szolgáltató jogosult megtartani, annak

visszakövetelésére Felhasználó nem jogosult. Ezen jogérvényesítési igényér?l az el?leg átutalásával

egyidej?leg visszavonhatatlanul lemond.

6.14.    A Szolgáltató a pénztárgépekhez tatozó használati utasítást a leszállításra kerül? pénztárgépekhez

kötelez?en mellékeli. Amennyiben a csomagolás kibontását követ?en derül ki, hogy az nem tartalmazza a

kötelez? használati utasítást, azt Felhasználónak azonnal jeleznie kell, még a használat megkezdését

megel?z?en a Szolgáltatónál vagy a beüzemelést végz? munkatársaknál. A kezelési útmutató a Szolgáltató

honlapján az adott géptípus adatlapjáról letölthet? elektronikus formátumban. Szolgáltató kizárja mindennem?

felel?sségét, amely abból ered, hogy a Felhasználó a használatot a használati utasítás rendelkezésre állása

nélkül kezdi meg, és így ezen esetleges szakszer?tlen használatból a Felhasználó oldalán bármilyen nem? kár,

hátrány jelentkezik.

6.15.    A Szolgáltatói visszaigazolás 2 (két) eredeti példányban készül, amelynek Felhasználói példánya,

illet?leg a vételár, valamint a kiszállítás és beüzemelés költségének megfizetését igazoló számlák eredeti

példánya a pénztárgép átadás-átvételekor kerül átadásra a Felhasználó részére.

6.16.    Szolgáltató kijelenti, hogy az általa szállított pénztárgépek megfelelnek a pénztárgépek és taxaméterek

m?szaki követelményeir?l, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról,

használatáról és szervizelésér?l, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történ?

szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendeletben, valamint annak módosításaiban leírtaknak, illetve

érvényes forgalomba hozatali engedéllyel rendelkeznek.

6.17.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a visszaigazolásban visszaigazolt pénztárgépek

szállítását csak azt követ?en kezdi meg, hogy Felhasználó a díjbekér?n szerepl? el?leg összegét az átvételét

követ?en 3 banki napos fizetési határid?vel megfizet a Szolgáltató bankszámlájára.

6.18.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy a vételár fennmaradó részét a pénztárgép átvételekor készpénzben

köteles a Szolgáltatónál, vagy a Szolgáltató képvisel?jénél, területi megbízottjánál, szerz?déses szervizénél

rendezni.

6.19.    Felhasználó, köteles a pénztárgéphez szerves kapcsolódó üzembe helyezési díjat a vételár

kiegyenlítésével egyidej?leg megfizetni a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató képvisel?jének, területi

megbízottjának, szerz?déses szervizének. Ezen díj a végszámlán külön kerül feltüntetésre.

6.20.    A pénztárgépek kiszállítását és/vagy beüzemelését a Szolgáltató országos szerviz-partner hálózata

végzi. A beüzemelés költsége együttesen, amely magában foglalja a pénztárgépek beüzemelését, a használatra

történ? betanítást, a mobil adatszerz?dés megkötésében való közrem?ködést, 10.000 Ft + Áfa. Ezt

meghaladóan Szolgáltató vagy országos szerviz partnerei az igény szerinti kiszállításért az egyedi

díjszabásuknak megfelel? díjat vagy költséget számít fel.

6.21.    Felhasználó köteles a megrendelt pénztárgépet a Szolgáltatói telephelyre való beérkezést követ? 7

napon belül átvenni. Err?l a Felhasználót elektronikus üzenetben értesíti a szolgáltató. A Felhasználó

tudomásul veszi, hogy Szolgáltató az 5. naptól kezd?d?en napi 1000 Ft összeg? raktározási díjat számít fel.

Szolgáltató – a Felhasználó által teljes egészében kifizetett és így tulajdonába került – de határid?ben át nem

vett pénztárgépeket a felel?s ?rzés szabályai szerint ?rzi azzal, hogy a kárveszélyt Felhasználó viseli.

Felhasználó a felel?s ?rzés költségeinek megtérítését követ?en jogosult a terméket elszállítani.

6.22.    A visszaigazolásban megjelölt szállítási határid?k megközelít? és tájékoztató jelleg?ek. Szolgáltató

fenntartja a jogot arra, hogy a megjelölt id?intervallumon belül hamarabb teljesítsen. Ebben az esetben a

fentebb rögzített határid?k a terméknek a Szolgáltatói telephelyre való beérkezését?l számítódnak.

6.23.    Felhasználó jogosult arra, hogy el?zetes nyilatkozatával ellentétben a megrendelt terméket a

Szolgáltató telephelyén vegye át.

6.24.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy a pénztárgép vételáráról kiállított számla végösszege a pénztárgép

támogatással nem csökkentett eladási árát tartalmazza. Szolgáltató a kiállított számlán azonban feltünteti az

igénybe vett támogatás összegét, illet?leg a támogatási összeggel csökkentett vételárat is. Felhasználónak a

Szolgáltató felé a támogatással csökkentett eladási árat kell megfizetni átutalással.

6.25.    Szolgáltató a vonatkozó kormányrendelet értelmében a pénztárgép támogatással nem csökkentett –

általános forgalmi adót nem tartalmazó – eladási árát az értékesítés nettó árbevételeként számolja el. A

támogatás összegét a pénztárgép számla szerinti eladási árának részbeni kiegyenlítéseként kell figyelembe

vennie. A figyelembe vételre beszámítás útján kerül sor, azaz a Szolgáltatónak a Felhasználó által a

Szolgáltatóra engedményezett követelés átvétele miatti kötelezettségét a pénztárgép értékesítéséb?l származó,

a pénztárgép eladási árának összegében fennálló követelésébe kell beszámítani.

7.    A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

7.1.    A megrendelések feldolgozása nyitvatartási id?ben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt

id?pontokon kívül is van lehet?ség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaid? lejárta után történik,

az azt követ? napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton

visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

7.2.    Általános teljesítési határid?, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és

Felhasználó a teljesítés id?pontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában

meghatározott id?pontban vagy id?n belül, felszólítás hiányában legkés?bb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz

való megérkezését?l számított harminc napon belül köteles a szerz?dés szerinti teljesítésre.

7.3.    Ha Szolgáltató a szerz?désben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerz?désben

meghatározott termék nem áll rendelkezésére, és a felajánlott helyettesít? termék (pénztárgépek esetében) a

Felhasználó számára nem elfogadható a Szolgáltató köteles a Felhasználó által fizetett összeget

haladéktalanul, de legkés?bb harminc napon belül visszatéríteni.

7.4.    Szolgáltató nem vállal felel?sséget az esetleges technikai ismertet?k, leírások a beszállító, vagy rajta

kívül álló okok miatt történ? el?zetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már

visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történ? teljesítés

kizárólag Felhasználóval történ? egyeztetést követ?en kerülhet sor!

8.    ELÁLLÁS JOGA

8.1.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a

vállalkozás közötti szerz?dések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása

értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételét?l számított 14 napon belül indokolás nélkül

elállhat a szerz?dést?l, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó

1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

8.2.    Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz a jogi személyt, továbbá az olyan személyt, aki a

szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el!

8.3.    Az elállási jog gyakorlására nyitva álló id? attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen

Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltér? harmadik személy a terméket átveszi.

8.4.    Felhasználó a szerz?dés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti id?szakban is

gyakorolja elállási jogát

8.5.    A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség

viselését.

8.6.    Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség

nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszer? használatból adódó anyagi kár

megtérítését.

8.7.    Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem el?re gyártott termék esetében, amelyet a

fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak el?, vagy olyan termék esetében, amelyet

egyértelm?en a fogyasztó személyére szabtak.

8.8.    Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követ?en a fenti

jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkés?bb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a

Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

8.9.    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyez? fizetési módot

alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e

visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

8.10.    Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerz?dést?l való elállására

vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történ? megküldését?l számított 14 napnál semmiféleképpen sem

kés?bb visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

8.11.    Felhasználó akkor tartja be a határid?t, ha a 14 napos id?szak letelte el?tt visszaküldi, vagy átadja a

termék(eke)t.

8.12.    A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás

vállalta e költség viselését.

8.13.    A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a

Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltér? szállítási mód választásából adódik.

8.14.    Felhasználó kizárólag akkor vonható felel?sségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az

az áruk jellegének, tulajdonságainak és m?ködésének megállapításához szükségest?l eltér? kezelés miatt

következett be.

8.15.    A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy

Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kett? közül a

korábbi id?pontot kell figyelembe venni.

8.16.    Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató

elérhet?ségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével). Postai úton írásban történ?

jelzés alkalmával a postára adás id?pontját vesszük figyelembe. Postai úton történ? jelzés esetén ajánlott

küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy

futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

8.17.    Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszer? használatára, ugyanis a nem

rendeltetésszer? használatából ered? károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését

követ? tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a

termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

8.18.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerz?dések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm.

rendelet itt érhet? el.

8.19.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhet? el.

8.20.    Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található

elérhet?ségeken.

9.    Jótállás, szavatosság

Kellékszavatosság

9.1.    Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltet? cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági

igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

9.2.    Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy

kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a

vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a

kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a

hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végs? esetben –

a szerz?dést?l is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét

azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

9.3.    Milyen határid?ben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem kés?bb, mint a hiba felfedezését?l

számított kett? hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerz?dés teljesítését?l

számított két éves elévülési határid?n túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

9.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

9.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítést?l számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl

nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltet?

vállalkozás nyújtotta. A teljesítést?l számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles

bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés id?pontjában is megvolt.

Termékszavatosság

9.6.    Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy

termékszavatossági igényt érvényesíthet.

9.7.    Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

9.8.    Milyen esetben min?sül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos min?ségi követelményeknek,

vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szerepl? tulajdonságokkal.

9.9.    Milyen határid?ben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven

belül érvényesítheti. E határid? elteltével e jogosultságát elveszti.

9.10.    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell

bizonyítania.

9.11.    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,

hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal id?pontjában nem volt felismerhet?

vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelez? hatósági el?írás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegend? egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,

egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén

azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval

szemben érvényesítheti.

Jótállás

9.12.    Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelez? jótállásról szóló 151/2003. (IX.

22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltet? vállalkozás jótállásra köteles.

9.13.    Felhasználót milyen jogok és milyen határid?n belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás id?tartama egy év. A jótállási határid? a fogyasztási cikk fogyasztó részére történ? átadása, vagy ha

az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezd?dik.

Nem min?sül fogyasztónak a vállalkozás, azaz a jogi személy, továbbá az olyan személy, aki a szakmája,

önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el!

9.14.    Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a

teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási

igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,

egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt

jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.15.    Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó,

továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésb?l, túlzott

igénybevételb?l, illetve a meghatározottól eltér? behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszer?

használatából keletkeztek.

10.    A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉN? ELJÁRÁS

10.1.    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerz?désben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseit?l a

fogyasztó hátrányára nem térhet el.

10.2.    A fogyasztó kötelessége a szerz?dés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

10.3.    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §)

10.4.    A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényér?l jegyz?könyvet köteles

felvenni.

10.5.    A jegyz?könyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

10.6.    Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesít