• Az online pénztárgép mobil internetszolgáltatásával kapcsolatos kérdések (Mobil-Adat)

    Fel kell-e mondanom a hűségnyilatkozatomat meglévő szolgáltatómmal?
    Nem, mert a szolgáltatás különálló SIM chip-pel működik, mely nem érinti az Ön meglévő előfizetéseit.

    Használhatom a telefonomon már meglévő adat előfizetésemet is?
    Nem, mert a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.

    Meglévő pénztárgépem átalakítható-e úgy, hogy megfeleljen a jogszabályoknak?
    Elképzelhető, ez ügyben az Ön pénztárgépének gyártója, forgalmazója tud információt adni.

    Mit tegyek, ha a pénztárgépem pincehelyiségben van, ahol még mobiltelefon lefedettség sincs?
    Külső antenna elhelyezésével oldható meg ez a probléma.

    Mit tegyek, ha a határ közelében lakom?
    A pénztárgépbe épített SIM chip jelenleg csak a hazai mobilszolgáltatók hálózatán bonyolít adatforgalmat, így nem kell magas roaming költségekkel számolnia egy esetleges, külföldi szolgáltató hálózatára történő véletlen felcsatlakozás következtében.

    Meddig kell lecserélnem a pénztárgépemet?
    Erről az érvényes jogszabályok rendelkeznek. Lásd törvényi szabályozás.

    Hol vásárolhatok a jogszabályoknak megfelelő pénztárgépet?
    Online a www.fiscatpenztargep.hu weboldalon, vagy az ott található elérhetőségeink bármelyikén keresztül.

    Vezetékes internetkapcsolattal már rendelkezik a vállalkozásom. Ezt használhatom-e?
    Sajnos nem, mivel a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.

    Mi alapján dől el, hogy melyik csomagra kell előfizetnem?
    Amennyiben Önnek önálló pénztárgépe(i) van(nak), úgy a Kiskasszadíjcsomagra van szüksége a pénztárgép(ek)hez, ha PC alapú, hálózatba kapcsolt pénztárgéppe(kke)l rendelkezik, úgy a PC kassza díjcsomag szükséges.

    Használhatom-e internetezésre is a Mobil Adat Kft. szolgáltatását?
    Nem.

    Szüneteltethető-e a szolgáltatás?
    Igen. A szüneteltetés iránti igényét az Előfizető írásban, postai úton, tértivevényes vagy ajánlott levéllel jelezheti a Szolgáltató felé (cím: 1037 Budapest, Montevideó u. 3/b. III/1.), kizárólag a Szolgáltató erre a célra rendszeresített formanyomtatványnak igénybe vételével (a formanyomtatvány letölthető a Szolgáltató weboldalán: www.mobil-adat.hu).

    Milyen iratok szükségesek a szerződéskötéshez?
    Aláírási címpéldány, személyi igazolvány, továbbá a pénztárgép azonosítója.

    Hol tudok szerződést kötni?
    Pénztárgép forgalmazó partnereinknél vagy a Mobil Adat Kft. irodájában.

    Kell-e túlforgalmazási díjat fizetni?
    Nem kell túlforgalmazási díjat fizetni.

    A megszemélyesítést követően mikortól használható a pénztárgép?
    Az automatikus provisioning rendszer alkalmazásával a pénztárgép a megszemélyesítést és az Előfizetői Szerződések megkötését követően azonnal használható. A megszemélyesítést követő 7 napon belül meg kell kötni az adatkommunikációs szerződést, ennek hiányában a szolgáltatás felfüggesztésre kerülhet. A felfüggesztett szolgáltatásokat a NAV ellenőrzi és büntetheti.

    Egyedi mentesség esetén kell-e havi díjat fizetni?
    Egyedi mentesség esetén nem kell havi díjat fizetni. A Rendelet alapján annak a pénztárgép üzemeltetőnek, aki mentességet kapott az online adatkommunikáció alól a NAV-tól, Előfizetői Szerződést kell kötnie a Szolgáltatóval. A mentességet a pénztárgép üzemeltetőjének a NAV-tól kapott engedéllyel kell igazolnia a Szolgáltató felé. A pénztárgép üzemeltetőjének legkésőbb a mentesség időtartamának lejárta napján Előfizetői Szerződést kell kötnie.

    Mennyi ideig lehet szüneteltetni az előfizetést?
    Legalább 1 hónapig, maximum 12 hónapig.

    Fizetésnél milyen adatot kell megadni a közlemény rovatban?
    Nagyon fontos, hogy a közlemény rovat informatív legyen a beazonosítás érdekében. Minden kedves ügyfelünk Előfizetői szerződése, és számlája is tartalmazza az ügyfél azonosítót, ami elengedhetetlen a beazonosításhoz. Ennek hiányában nem tudjuk jóváírni a befizetett összeget.

    Van-e negyedéves, féléves, vagy éves fizetési mód? Lehet-e utalni egyszerre nagyobb összeget?
    Lehet választani negyedéves, féléves vagy éves fizetési módot. A számla a választott időszakról mindig a naptári negyedév, félév, vagy év első hónapjában készül. Utalható egyszerre nagyobb összeg, ami jóváírásra kerül az ügyfélfolyószámlán. A túlfizetés a számlán a Havi egyenlegértesítő résznél követhető nyomon. Az összeg ebben az esetben negatív előleggel fog mutatkozni, hiszen fizetési kötelezettség nem áll fenn.

    Hol található meg a telefonos pin kód?
    Az Előfizetői Szerződés első oldalán találhatóak a bejelentkezéshez szükséges adatok, mint ügyfél azonosító, telefonos PIN kód, Webcare jelszó.

    Mi a szüneteltetésből való visszakapcsolás módja?
    Az erre vonatkozó kérelmet az Előfizető írásban, postai úton, tértivevényes vagy ajánlott levéllel a Szolgáltató kizárólag erre a célra rendszeresített formanyomtatványának (a formanyomtatvány letölthető a Szolgáltató weboldalán: www.mobil-adat.hu) a Szolgáltató részére történő megküldésével, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán történő telefonos bejelentés útján jelezheti a Szolgáltató felé. Írásbeli kérelem esetén a kérelemben – az erre rendszeresített formanyomtatványon – az Előfizető köteles megjelölni a visszaaktiválás dátumát, amely nem lehet előbbi, mint a kérelem Szolgáltató részére történő kézbesítését követő 15. (tizenötödik) nap, illetve telefonon a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jogosult a visszaaktiválást bejelenteni legalább a kérelmezett dátumot megelőző 15. (tizenötödik) napig.

    Ha nem kapott szerződést, vagy nincs meg, akkor mi a teendője?
    Ha működő pénztárgéppel rendelkezik, de az Önt kiszolgáló szerviz nem készített egyedi Előfizetői Szerződést, akkor azonnal vegye fel a kapcsolatot a szervizével, vagy ügyfélszolgálatunkkal! Az egyes pénztárgéptípusok szervizlistája megtalálható honlapunkon. Az aktuális Előfizetői Szerződés megtekinthető a honlap dokumentumtárjában. Bármilyen nemű ügyintézéshez szükséges az egyedi, hat számjegyből álló ügyfél azonosító, ami a szerződésen, és a számlánkon is megtalálható. Ennek hiányában az ügyfélszolgálattal történő egyeztetés segít a beazonosításban.

  • Kinek kötelező pénztárgépet használni?

    Az online pénztárgép használatára kötelezettek körét az NGM rendelete határozza meg. Eszerint az alábbi tevékenységi kör szerint működő üzleteknek kötelező a pénztárgép használata:

    (TEÁOR szám szerinti sorrendben)

    47 Kiskereskedelem (kivéve: gépjármű, motorkerékpár)
    471 Nem szakosodott bolti vegyes kiskereskedelem
    4711 Élelmiszer jellegű bolti vegyes kiskereskedelem
    4719 Iparcikk jellegű bolti vegyes kiskereskedelem
    472 Élelmiszer-, ital-, dohányáru kiskereskedelme
    4721 Zöldség, gyümölcs kiskereskedelme
    4722 Hús-, húsáru kiskereskedelme
    4723 Hal kiskereskedelme
    4724 Kenyér-, pékáru-, édesség-kiskereskedelem
    4725 Ital-kiskereskedelem
    4726 Dohányáru-kiskereskedelem
    4729 Egyéb élelmiszer-kiskereskedelem
    473 Gépjármű üzemanyag-kiskereskedelem
    474 Információs, híradás-technikai termék kiskereskedelme
    4741 Számítógép, periféria, szoftver kiskereskedelme
    4742 Telekommunikációs termék kiskereskedelme
    4743 Audio-, videoberendezés kiskereskedelme
    475 Egyéb háztartási cikk kiskereskedelme
    4751 Textil-kiskereskedelem
    4752 Vasáru-, festék-, üveg-kiskereskedelem
    4753 Takaró, szőnyeg, fal-, padlóburkoló kiskereskedelme
    4754 Villamos háztartási készülék kiskereskedelme
    4759 Bútor, világítási eszköz, egyéb háztartási cikk kiskereskedelme
    476 Kulturális, szabadidős cikk bolti kiskereskedelme
    4761 Könyv-kiskereskedelem
    4762 Újság-, papíráru-kiskereskedelem
    4763 Zene-, videofelvétel kiskereskedelme
    4764 Sportszer-kiskereskedelem
    4765 Játék-kiskereskedelem
    477 Egyéb m.n.s. áru kiskereskedelme
    4771 Ruházat kiskereskedelem
    4772 Lábbeli-, bőráru-kiskereskedelem
    4773 Gyógyszer-kiskereskedelem
    4774 Gyógyászati termék kiskereskedelme
    4775 Illatszer-kiskereskedelem
    4776 Dísznövény, vetőmag, műtrágya, hobbiállat-eledel kiskereskedelme
    4777 Óra-, ékszer-kiskereskedelem
    4778 Egyéb m.n.s. új áru kiskereskedelme
    4779 Használtcikk bolti kiskereskedelme
    478 Piaci kiskereskedelem
    4781 Élelmiszer, ital, dohányáru piaci kiskereskedelme
    4782 Textil, ruházat, lábbeli piaci kiskereskedelme
    4789 Egyéb áruk piaci kiskereskedelme
    479 Nem bolti, piaci kiskereskedelem
    4791 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
    4799 Egyéb nem bolti, piaci kiskereskedelem
    551 Szállodai szolgáltatás
    5510 Szállodai szolgáltatás
    552 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás
    5520 Üdülési, egyéb átmeneti szálláshely-szolgáltatás
    553 Kempingszolgáltatás
    5530 Kempingszolgáltatás
    56 Vendéglátás
    561 Éttermi, mozgó vendéglátás
    563 Italszolgáltatás
    5630 Italszolgáltatás
    771 Gépjárműkölcsönzés
    7711 Személygépjármű kölcsönzése
    7712 Gépjárműkölcsönzés (3,5 tonna fölött)
    772 Személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése
    7721 Szabadidős, sporteszköz kölcsönzése
    7722 Videokazetta, lemez kölcsönzése
    7729 Egyéb személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése
    7733 Irodagép kölcsönzése (beleértve: számítógép)
    951 Számítógép, kommunikációs eszköz javítása
    9511 Számítógép, -periféria javítása
    9512 Kommunikációs eszköz javítása
    952 Személyi, háztartási cikk javítása
    9521 Szórakoztatóelektronikai cikk javítása
    9522 Háztartási gép, háztartási, kerti eszköz javítása
    9523 Lábbeli, egyéb bőráru javítása
    9524 Bútor, lakberendezési tárgy javítása
    9525 Óra-, ékszerjavítás
    9529 Egyéb személyi-, háztartási cikk javítása

    (A rendelet utolsó módosítása a gyógyszertárak számára is kötelezővé tette a pénztárgép használatát.)

     

    Az NGM 2016.03.25-én módosította a pénztárgépek használatára kötelezettek körét, miszerint 2016. szeptember 30.-tól az alábbi bővült körnek kötelező:

    Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel eleget tenni kötelezettek köre 2016.09.30.-tól

    1. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:
    2. a) a gyógyszertárak,
    3. b) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR 08
    4. a 45.20 szerinti gépjármű-javítási, karbantartási
    5. a 45.32 szerinti gépjárműalkatrész-kiskereskedelemi,
    6. a 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási,
    7. a 47.1-47.7 és 47.91 szerinti kiskereskedelmi,
    8. az 56.1 és 56.3 szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtási),
    9. az 55.1-55.3 szerinti szálláshely-szolgáltatási (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatási),
    10. a 77.1-77.2 és 77.33 szerinti kölcsönzési,
    11. 86.10 szerinti fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag plasztikai sebészeti,
    12. 93.29 szerinti m.n.s. egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből kizárólag táncteremi, diszkó működtetési,
    13. a 95.1-95.2 szerinti javítási,
    14. 96.01 szerinti textil, szőrme mosási, tisztítási tevékenységből kizárólag mindenfajta ruházat (beleértve a szőrmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási,
    15. 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási, és
    16. 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási

    tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt, kivéve:

    1. ba) a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
    2. bb) a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítást végző üzlete, bemutatóterme,
    3. bc) az ipari – kivéve élelmiszeripari – tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységét ugyanabban a helyiségben folytatja,
    4. bd) a termelői borkimérés,
    5. be) az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében,

    c) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 46.2-46.7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.

  • Mi az a pénztárgép üzembe helyezési kód? Hogyan igényelhetek PTGREG kódot?
    Az új online pénztárgépek megvásárlását és a kiskasszák Adóügyi Ellenőrző Egységének a cseréjét be kell jelentenie az adóhatóságnak.
    Ehhez egy nyomtatványt, a PTGREG űrlapot kell kitölteni és eljuttatni a hatósághoz. Az adatlapot és a kitöltését segítő szoftvert megtalálhatja az NAV honlapján, ha erre a linkre kattint, de a szükséges iratokat az adóhatóság ügyfélszolgálatain is kiadják.
    Az űrlapot, ha elektronikus adóbevallásra kötelezett az ügyfélkapun keresztül, egyébként pedig postai úton kell továbbítania.
    A NAV a digitális formában küldött bejelentésekre öt-, a postai úton továbbítottakra pedig nyolc napon belül válaszol. Egy 16 jegyű számsort fognak elküldeni Önnek, ez a pénztárgép üzembe helyezési kód.
    A számsort a pénztárgép szervizének kell majd átadnia ahhoz, hogy üzembe tudják helyezni a pénztárgépét, vagy ki tudják cserélni, a meglévő készüléke AEE egységét. Az üzembe helyezési kód igénylésének módjáról ide kattintva töltheti le a NAV tájékoztatóját.
  • Tulajdonosváltás vagy használt pénztárgép vásárlás, mire érdemes figyelni?

    A pénztárgép és az adóhatóság szerverei közötti adatkommunikációt biztosító eszköz, az Adóügyi Ellenőrző Egység az online pénztárgépek legdrágább alkatrésze, az átlagos vételára nettó 60 és 90 ezer forint között van.

    Az eszközt akkor nem kell kicserélni, ha bővül egy cég tevékenységi köre, más ÁFA körbe tartozó termékeket kezd el forgalmazni, vagy új székhelye lesz. Ezeket a változásokat elegendő bejelenteni az adóhatóságnál.
    Abban az esetben viszont, ha megváltozik a készülék tulajdonosa, a csere elkerülhetetlen, ezért a használt pénztárgépek ára nem jelentősen alacsonyabb, mint az új modelleké.
    Ha ennek ellenére is egy ilyen készülék vásárlása mellett dönt, javasoljuk, hogy ellenőrizze a készülék akkumulátorát, mivel az alkatrész várható élettartama szinte sohasem haladja meg a 2-3 évet. Emellett mindenképpen érdeklődjön a kiválasztott pénztárgép AEE egységének áráról.
    Emellett vizsgálja meg azt is, hogy a kiválasztott típus szerepel–e a forgalmazási engedéllyel rendelkező pénztárgépek aktuális listáján. Ha nem, akkor ugyanis előfordulhat, hogy nem tud majd a jogszabályi előírásoknak megfelelő nyugtákat készíteni a segítségével.
  • Pénztárgépnapló. Minden amit tudnia kell.

    A pénztárgépnaplót a készülékét üzembe helyező szerviz adja át önnek az üzembe helyezés során. A nyomtatvány megőrzése minden pénztárgép tulajdonos számára kötelező, az adóhatóság vonatkozó rendelete a füzet tárolásának és kitöltésének a módját is részletesen szabályozza.

    A naplót abban az üzlethelyiségben kell tartania, ahol a pénztárgépét üzemelteti. A nyomtatványt abban az esetben is meg kell őriznie, ha eladja a készülékét. Használt pénztárgép vásárlás esetén, a készüléket üzembe helyező szerviznek új naplót kell kiállítania.

    A gépnaplóban egyebek mellett a pénztárgép hibáit, a meghibásodás dátumát, a cserekészülékek adatait és az éves felülvizsgálat időpontját kell rögzíteni. Ezeknek a bejegyzéseknek egy részét Önnek, egy másik részét pedig a készülékét javító szerviznek kell elkészíteni.

    Az általunk forgalmazott pénztárgépek naplójában egyértelműen jelezzük azokat a mezőket, melyeket Önnek kell kitöltenie. Javasoljuk hogy, ha meghibásodik a készüléke azonnal rögzítse a nyomtatvány megfelelő helyén, hogy mi történt, mivel ezzel, több későbbi kellemetlenségtől is megkímélheti magát. A naplóvezetésről további információkat találhat ebben a NAV által kiadott útmutatóban.

  • Kötelező éves felülvizsgálat! Ne felejtse el.

    Az éves felülvizsgálat annak ellenőrzése, hogy a készüléke az előírásoknak megfelelően működik –e. A vizsgálatot minden online pénztárgépen el kell végezni.

    Az első ellenőrzést az üzembe helyezést követően, legkésőbb egy éven belül kell megrendelnie. Az ezt követő vizsgálatokra is évente kell sort keríteni; két ellenőrzés között nem telhet el ennél hosszabb idő.

    A felülvizsgálatot csak a NAV nyilvántartásában szereplő személyek, vagy szervizek végezhetik el. A jogosultságot a munka megkezdése előtt a műszerész igazolvány és a plombanyomó felmutatásával kell bizonyítaniuk az ellenőrzést végző szakembereknek.

    Az éves felülvizsgálta során egyebek mellett a készülék bizonylatain szereplő adatok valódiságát és a készülékház bontatlanságát ellenőrzik. Emellett megbizonyosodnak arról, hogy a készülékben található AEE megfelelően működik és a legfrissebb szoftververziót használja, valamint, ha szükséges akkumulátort cserélnek az egységben.

    A vizsgálatot követően leplombálják a készülékét, feljegyzik a pénztárgépnaplóban az ellenőrzés időpontját és átadnak Önnek egy adatlapot.

    Az éves felülvizsgálatot cégünk budapesti pénztárgép szervizében is megrendelheti, ha ide kattint. Az éves felülvizsgálatról további információkat az adóhatóság témával kapcsolatos közleményében.

  • Szállítás

    Minden megrendelés esetén a pénztárnál a webshop felajánlja a kiszállítást. Ez kétféle lehet:

    • Kiszállítás előre utalással
    • Kiszállítás utánvéttel

    Mindkét szállítás egységesen 1500 Ft, ezt a webshop hozzáadja a megrendelésnél mikor a szállítás opciót kiválasztja.

    Raktáron lévő termékek esetén a megrendelést/fizetést követően 1 munkanapon belül összekészítjük és feladjuk a megrendelt termékeket.